Dagens goda gärning, jag älskar att hjälpa gammla människor!

Jag kom precis hem ifrån Lasarettet,
Min onda nacke, är bara väldigt överdrivet spänd, musklerna har krampat ihop sig och fått inflamation.
Great! Typiskt min tur.
Men, Ove, mammas sambo var också med till akuten för han har haft jätte ont i magen, (det var njursten)
Vilken fin och frisk familj vi är va?
Iaf så när jag var klar och väntade på Ove så var det en tant som skulle till vårdcentralenmen hon såg lite vilsen ut så jag frågade om hon ville ha hjälp att hitta. Och det ville hon jätte gärna.
Sen vågade hon inte åka hiss ensam för hon hade aldrig åkt hiss själv innan, Så jag åkte med henne upp och väntade när hon var inne hos läkaren och sen åkte med henne ner igen.
Väntade även med henne nere så hon kom med rätt taxi buss (Färdtjänst) så att jag visste att hon kom hem.
Mamma var jätte stolt över mig men sa att jag har alltid älskat gamlingar ända sedan jag var liten och tyckt synd om dom och alltid hjälpt gamla människor.
haha, jag har iaf gjort dagens goda gärning.
Men det är bara att tänka tillbaka till sig själv, Jag vet att hade det varit min mormor eller morfar eller liknande som var vilse så hade jag varit jätte tacksam om någon hjälpt dom.
Eller om jag själv blir gammal och vilse så vill ju jag ha hjälp? Det är väl bara en helt naturlig sak?
Människor som rånar och överfaller gamla människor är ju helt efterblivna, Dom är faktist helt hjälplösa och sådant gör mig helt galen!
När Jag läser en tidning eller kollar på efterlyst och det är något sådant som hänt blir jag helt skogstokig.
Det är verkligen människor som inte har någon hjärna eller bara inte använder den överhuvudtaget.
Oj, Blev ett väldigt långt inlägg men jag behövde avreagera mig lite.
Tillbaka till nacken, Fick muskellugnande och inflamations/smärtstillande tabletter.
Så i'm gonna be hiiiiigh tomorrow.

Love, Therése.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0